LUAHAN HATI SEORANG HAMBA ALLAH

ptg2 cmni tak tau nak wat ape
so teringat da lame tak update blog,,da berkarat agaknye..
da lame tak update taktau nak cite ape la..
OK,,aku nak luahkn je la ape aku rase wat mse ini..
makin dekat ngn final exam,,schedule aku sebagai seorang student pon 
menjadi sungguh pack
rase seperti takleh nak bernafas lagi.
macam bile kite pakai suar ketat,tak leh nak bernafas
ape-ape je la aku ni,,suar ketat pon boleh jadi contoh kn
this week,,disebabkan banyak sangat test and presentation
aku asyik dengar playlist yang same berulang-ulang kali..
nak tenang la katekan,,so aku download sume lagu opick,,
memang sume lagu ketuhanan tol la..
aku ni jenis kalo da feeling dengan lagu tu,especially lagu ketuhanan ni
memg air mate tunggu je la jatuh..
segagah-gagah aku ni,de mase aku leh down gak
setiap kali aku dengar lagu-lagu ketuhanan ni,ia wat aku insaf sebentar
macam-macam dosa yang da aku wat kat dunia ni,,astaghfirullahala'zim
insaf kejap je la,,lepas tu wat balik
sejak-sejak ni,,aku rase aku tak jadi diri aku yang sebenar..
diri aku yang sebenar ialah seorang yang happy go lucky,,banyak cakap,
banyak cerita,banyak wat cerita,sentiasa bertenaga,tak pernah mengalah,
sangat gagah sebagai seorang girl,kasar,banyak bertanya,suka wat orang rimas
suka berangan,sangat friendly,
suka cari kawan baru,suka wat lawak,cakap men lepas je,
TAPI SEKARANG
badan aku dan jiwa aku tak bercantum,,maybe aku terlalu pikir perasaan orang len 
sampai aku tak pikir tentang diri sendiri
aku try taknak cakap men lepas je,sebab aku perasan sorang ni tak suka cara aku cakap
so aku taknak la aku menyakitkan hati orang tp
makin aku cuba tok jaga hati org len,,dorg plak yang taknak pikir
perasaan aku plak,,tapi sekasar-kasar aku pon aku de hati yang lembut sebagai seorang girl
maybe aku seorang girl yang tak mudah merungut,tak mudah touching
tp bile asyik aku je kena jaga hati orang,,ini sudah lebih >=0
jangan biar aku sorang je yang nak kena jaga hubungan ini tapi
ingat,,kite leh cari kawan baru beribu tapi jangan sampai kawan yang lame 
bertukar menjadi musuh,,kadang aku merasa aku ini terlalu setia kawan 
sampai aku takut untuk melukakan hati 
seorang yang bernama kawan tapi akhirnya aku juga yang terluka
kadang aku teringin sangat nak jadi sorang yang selfish
tak nak pikir perasaan orang len,lantak la ape dorang nak cakap n pikir
tapi aku sedar yang aku ini hidup bermasyarakat di negara yang bertamadun
silaturrahim perlu untuk seorang manusia hidup,,
so sume tu cume angan semata-mata,,aku seorang insan yang alpa
"kawan,,jangan biar kawanmu seorang ini terlalai serta bersedih hati seorang diri"
kita selalu dengar pepatah yang berkata susah senang bersama tapi
semua itu aku rasa saat ini cume kata-kata semata-mata,,
kawan sekarang cume senang bersama tapi bile susah,masing-masing lari
aku rindu sangat kat kawan aku sorang ni..
dia sorang kawan aku yang lain dari yang lain,,
first time aku berkawan ngan seorang yang sangat unik,,
maybe orang lain tengok die sebagai seorang girl yang jahat or sosial 
tapi aku bersama dia selama 2 tahun semasa di sekolah teknik,aku rasa aku dah kenal siapa die
walau orang lain tengok dia tak baik,,tapi aku sebagai kawan
tau yang die sebenarnya seorang yang tak seperti orang lain 
yang nampk je baik,lemah lembut tapi sebenarnya syaitan bertopengkan manusia...
sorry la kalau kata-kata aku terlalu kasar,,ini la aku sebenarnya..
sambung cite tadi,,sepanjang aku kenal dia,,aku nampak
dia mencuba tok menjadi orang yang lebih baik,,walaupon tak banyak perubahan
tapi aku nampak perubahan,,biar la ade sedikit perubahan yang baik dalam diri kita
jangan plak berubah daripada yang da sedia baik kepada yang lebih buruk,,
itu lagi tak elok,,aku selalu berdoa semoga aku takkan lupa diri..
aku nak orang kenal aku
sebagai NURLIYANA BINTI ROSLAILY aka nana aka nana lee aka liyana
biar lah orang lain nak berubah tapi jangan aku,,
aku akan pertahankan diri aku,,aku tak kan biarkan orang pijak-pijak aku
lantak la orang nak cakap aku ni skema or ape-ape
yang penting aku bahagia dengan cra dan hidup aku..
aku ada keluarga besar yang masih boleh terima aku sebagai seorang hamba ALLAH 
yang dilahirkan ke dunia ini dengan sifat-sifat yang cukup,,
yang bersyukur dengan apa yang ada ALHAMDULILLAH 
TERIMA KASIH mak and ayah yang melahirkan nana di dunia yang cukup mencabar ini..
anak mu ini akan berusaha untuk berjaya menggenggam segulung ijazah 
dan anakmu ini akan hadiahkan nya kepada kamu berdua...
anakmu ini akan berusaha untuk tidak cepat berputus asa,,
anakmu ini juga akan berusaha menjadi seorang anak yang solehah,,
yang tak pernah lupa akan agamanya,asal usulnya,tempat di mana dia lahir,,
anak mu ini akan sentiasa kuat dan redha menerima pelbagai dugaan 
yang telah ditakdirkan untuknya,sama-sama lah kita berdoa kepada yang maha esa
semoga kita semua tabah dan beusaha untuk menjadi hambaNYA yang beriman 
kepada DIA yang satu..AMIN
sampai cni je la luahan hati aku petang ini,,
sorry la kepada sape-sape yang baca post aku ni..
mesti korang pikir aku ni seorang yang pathethic,,,
tapi ini la yang aku rasa sebagai seorang insan yang lemah,,yang tak pernah sempurna..
kepada yang sapa baca and korang pernah rasa benda yang sama
sila la comment 
bye >>>>>



Comments

  1. kenapa ni nana ? takpe2 aku tak kisah pon kau suka berangan. dah biasa. jangan sedih2 and be strong okay ;)

    ReplyDelete
  2. tgh be strong la ni,,kalox da lme aku jatuh.. =(

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Habis punah

dont easily

ayahhhhhhhhhhhh