Drippy Pointer

Friday, December 30, 2011

sakit tgn

Ari ni kol 7 aq da bgun,,trus aq bsuh muke,bekpes n kmas2 uma
Then kol 10 aq grk kuar,,ari ni de JCard kt jusco bkt tggi
Akak aq nk g,aq pon ikot je la,family aq pon ikut
Akak aq ni pntang kalo bershopping,pnye la lme n ulang alik
Die,pning aq
Memg pnt la kaki aq ni..jln2 smpai la kol 2..then ktorg
G mkn kt klang parade,akak aq nk sgt mkn mee sizzling kt c2
Ikot lg,,actually arini aq kne berkampong kt uma sewa kwn aq
Tp sbb nk g JCARD ni la aq terlewat g uma kwn aq
Konpem2 la aq x study,,then aq smpai uma sewa kwn aq dlm kol 4
Aq mtk akak aq anta aq n kwn aq g fac,,nk anta assignment.ktorg sbnrnye
Da terlewat anta tp bedal je la..haha
Trun dr lif ktorg jmpe kwn2 laki ktorg,,dorg tggu ktorg
Sbb nk tiru assignment tp bole plak ktorg anta dlu,haha
Terpkse la dorg g amek balek sbb aq ltk je kt luar
Blik dr fac ktorg nek uma dlu,,solat dlu
Kol 5 lbih bru aq trun mkn ngn sume dak2 ni
Ktorg lepak kt BARRA smpai ke mgrib,,yg xleh bla nye
Topik ktorg psl artis n psl jodoh,,
Dak2 laki yg over cite
Aq pe lg jd pkr motivasi la,,haha
Sorg dak ni tnye aq psl jodoh,,
Xbole bla tol la..oooppsssss
Tjuk aq sbnrnye sakit tgn tp awal2 cite xde psl sakit tgn kn??
Aq memg sakit sgt tgn arini..
Aq taip ni pon tgn aq msih skit lg tp nk jgk taip
Ari ni aq lgsung x berenggang ngn dua-dua fon aq
Ade je org msj n tpon,x pon aq tweet gne bb..
Xbg lgsung aq ruang
Pnt wei,,kwn aq ni plak asyik kol je..die ajk kuar esok
X study lg la aq mcm ni jwb nye..sighhhhhhhhhh :'(

Thursday, December 29, 2011

game vs study

Ari ni,,kire smgt ckit la aq nk study..
Awal pg aq da gerak g fac,x la awal sgt
Kol 10 aq grk dr uma,,haha
Smpai shah alam dlm kol 10.30++ cm 2 la
B4 g fac,aq g uma kwn aq;ika,aq tumpg letak brg kt uma die
Then,bru la aq g fac..smpai2 je ktorg decide xnk g library
Konpem rmai org sbb study week kn..
Then ktorg g level 8.kt c2 slalu xrmai org la.
Smpai je,aq trus msj kwn aq yg len yg nk study same2 gak
Msj2,last2 die bls die kate die nk g gunting rmbut dlu..
Xpe,aq phm.laki kn,kne la jge pnmpilan.then die msj lg katenye
Moto die pncit n die kne saman jgk..
Pnye la malang nsib die ari ni..die kate ptg la bru die study same
Pg 2 aq study ngn 2 org lg kwn
Start 2 memg la sume smgt study,ktorg focus la.
Smpai je lunch,msing2 bsing
Kol 2 lbih ktorg g la mkn kt kafe n g solat skli..
After solat,,kwn aq yg tyr die pncit 2 pon dtg..muke die
Da xde mood lgsung..
Then ktorg study study n study..
lpas je asar,,memg lgsung xleh focus..
fon 2 org kwn aq ni la jd mangse,,mule2 kwn laki aq sorg ni
cbuk men game je,,mule2 aq cube xnk join die men game
last2 aq tergoda gak,,meja ktorg la bsing men game
bkn study pon..haha
Then game game n game,,lalala
kol 6.30 sume bersurai,,aq ngn kwn aq ni nk g solat asar dle
time ktorg solat asr,,tbe2 ujan trun
Memg malang tol la..sbr je la
ktorg tggu smapi mgrib,then aq blik la
b4 2 aq anta kwn aq dlu..
main cite aq sbnrnye,,aq rse ktorg asyik ngn game je,study x kemane pon haha
:D :D :D :D

Wednesday, December 28, 2011

kerusi

Today leh d katekn hidup aq dr pg smpai ke ptg
aq kt kerusi je,,xpnh la aq duk lame kt kerusi ni
aq cume grk dr kerusi time mandi,mkn,solat,org dtg
n tgk youtube buffering..
byk la gak aq grk tp ble d kumpol2 jam aq berada kt
kerusi ni memg agk lame bg aq la.
dr pg smpai ptg aq asyik dok wt cit shit je(xtau la ejaannye cmne)
memg #terbaik la
tp bnde yg same aq wt ari ni ialah:
aq asyik ulang playlist feberet aq ni
aq add 5 pd mulenye,then aq add lg 2.xnk
boring sgt..kalo leh aq nk ulang2 1 lagu ni je
tp aq xnk..aq da jatuh cinta dgn 1 lagu ni.
yg x minat kpop maybe xtau..
korg search la lagu ni ON RAINY DAYS,beast..
aq suke gle..I dun know why..
Sorry to say la kalo ade yg x suke..
aq kt kerusi tp aq bkn 100% study,haha
Aq jap2 tweet,,jap2 nyanyi,jap2 msj,
memg x focus la senang cite..
actually study week ni aq nk berkampong kt uma sewa kwn aq
tp die plak x blik.2 yg aq b'study kt uma
xde sape aq nk tnye bile x phm,last2 kwn aq 2 blik esok
tp jumaat la bru aq berkampong..
aq ingt esok aq nk study kt fac,,leh la aq ajak sape2 yg
sudi membantu aq..

first time

Today for first time I'm blogging via bb..
Never know that bb can access blogspot too
I'm suprised but at the same time feel so relieved
After this I can blogging with my bb.
I <3 u bb :)
I will post what ever I feel that time,,it's like I
Can tweet anytime anywhere,
no need to update with my lp..I realize bb have so much
function..but still I can't downloading any application
in my bb app world,my Id can't access..that was so shit

cleansing cream

It hurts, it hurts - my closed heart - a lot, a lot
Oh my honey, honey baby - what do I do?

After playing like crazy all day, I erase my thick makeup
Will I forget by being like this?
Looking quite miserable, on top of my half-erased cheeks
On top of the half-erased lipstick,
The fallen tears melt with the cleansing cream

Why, why, why, unni?
All throughout the night, why can't I forget him?
Why, why, why, unni?
With my blackened and smeared tears, I can't forget him
And I stubbornly say, bye, bye

* What do I do, unni? I want to sleep now
But my heart keeps running to him
What to do, unni? I don't think I can go on like this
Please, can you have a drink with me? I ask of you, unni

Have you ever been in love?
Have you ever really loved?
Love - for others it's so easy
But for me, it's like an unerasable tattoo
I empty my glass again

Today, there was a really great guy who asked me out
But I kept seeing him
I stupidly ran out from that place,
I stupidly couldn't do anything
What's the use of pretty makeup?

Why, why, why, unni?
(Why can't I forget this one guy for all this time
Unintentional memories get erased in the far distance
He already forgot about me)
Why, why, why, unni?
With my blackened and smeared tears, I can't forget him
And I stubbornly say, bye, bye
Why, why, why

* repeat

Please party with me
I don't want to erase my makeup yet
I ask of you, unni

It hurts, it hurts - my closed heart - a lot, a lot
Oh my honey, honey baby - what do I do?

It hurts, it hurts - my closed heart - a lot, a lot
Oh my honey, honey baby - what do I do?

Friday, December 16, 2011

so sad :(

bru ari ni aq nk b'gumbira..
skali ptg td aq dpt bite sdih gle
bite yg mne aq kne tukar klas tok sem 4
stiap sem asyik tkr kelas..
t'pkse b'pisah ngn kwn2 aq lg..
nsib bek aq dpt 1 klas ngn bezfren aq;aza
tp xdpt nk 1 group lab ngn die..sdih gle :(
knpe la sume ni b'laku time tgh bz cm ni..
da nk dkt final da..
n fac aq je yg wt cm ni..fac len xde pon..
sob sob sob sob :'(

Sunday, December 11, 2011

aq beranak??

ari ni de member aq time teknik tnye,,
nana,ble mse ko beranak???aq pon
tkjut gle la,,aq sndri pon t'tnye sjk ble aq brnk??
rupe2nye die ckp cm 2 sbb die nmpk
pic profile fb aq,,gmbr aq tgh baring ngn baby..
pe la ..2 ank buah aq la
aq xkawen lg,,xkn aq da de ank plak..
2 A'isy da..wt cuak je :)

Friday, December 9, 2011

success

Success
means something different
to each one of us,
but it comes
to those who are willing to work hard
and who continue to be dedicated
to making their dreams
come true.
Success
means setting goals and
focusing yourself in the right direction
in order to reach them.
it means believing in yourself and 
constantly reminding yourself that
you are capable of achieving
your desires
but most of all,
Success
is being who you are
and feeling proud of yourself
for every task and challenge that you 
face and solve along
this way.

Thursday, December 8, 2011

berjaga-jagalah kamu manusia..

Tanda-tanda Kiamat
Soalan:

Kebelakangan ini kita lihat bermacam-macam bencana berlaku, seperti gerak gempa, tanah runtuh, wabak penyakit berjangkit, jenayah kekerasan (termasuk pembunuhan, rogol, sumbang mahram dan lain-lain).

Adakah bencana yang berlaku ini akibat perbuatan mereka atau sejauh mana ia berkaitan dengan hari kiamat.

Jawapan:

Kalau kita masih ingat lagi dalam peristiwa Israk dan Mikraj ketika Rasulullah SAW dibawa menaiki kenderaan yang bernama Buraq yang terpantas sepantas kilat baginda menoleh dan melihat bumi tempat tinggal manusia dan segala makhluk yang lain seumpama seorang wanita tua.

Tasybih (disamakan) bumi dengan seorang wanita tua ada kaitannya dengan usia bumi. Ditasybihkan agar manusia segera dan pantas memahami kehendak Allah melalui lisan baginda Rasulullah SAW.

Semoga dengan demikian manusia hendaklah mengambil iktibar dan pengajaran serta langkah-langkah yang sewajarnya dalam menjaga dan memelihara alam tabie yang menjadi amanah kepada manusia.

Maksudnya bumi diumpakan seperti wanita tua, dari sudut biologinya wanita tua kebiasaannya semestinya uzur. Bila uzur ada kaitan dengan keaktifan seseorang, yang pastinya yang muda tidak sama dengan yang atau dari segi kudrat dan tenaga, apatah lagi dari segi kesihatannya.

Bermula dengan tsunami dari tahun 2004 yang meragut jutaan nyawa manusia hinggalah yang terakhir gempa bumi di Padang dan banyak lagi.

Ditambah suhu panas yang semakin meningkat, atmosfera dan ozon yang semakin menipis sehingga suhu semakin membahang dari hari ke sehari.

Walaupun sebahagian kerosakan berpunca dari tangan-tangan manusia seperti firman Allah SWT yang bermaksud: Telah timbul berbagai kerosakan dan bala bencana di darat dan di laut dengan sebab apa yang telah dilakukan oleh tangan manusia; (timbulnya yang demikian) kerana Allah hendak merasakan mereka sebahagian dari balasan perbuatan-perbuatan buruk yang mereka telah lakukan, supaya mereka kembali (insaf dan bertaubat). (al-Rum: 41)

Punca kerosakan di daratan dan lautan adalah kerana ketamakan manusia merakusi bumi Allah SWT atas alasan pembangunan dan pemodenan kawasan. Maka berlakulah banjir kilat di beberapa tempat, tapi manusia tidak belajar.

Kebanyakan perkara yang dinyatakan telah pun berlaku dan ada yang masih berlaku, antaranya adalah tanda-tanda kiamat kecil.

Tanda-tanda kiamat

Tanda-tanda kiamat ada dua: tanda-tanda kiamat besar dan tanda-tanda kiamat kecil.

Tanda kiamat kecil adalah tanda yang datang sebelum kiamat dengan waktu yang relatif lama, dan kejadiannya biasa, seperti dicabutnya ilmu, dominannya kebodohan, minum khamr, berlumba-lumba dalam membangun, dan lain-lain. Terkadang sebahagiannya muncul menyertai tanda kiamat besar atau bahkan sesudahnya.

Tanda kiamat besar adalah perkara besar yang muncul mendekati kiamat yang kemunculannya tidak biasa terjadi, seperti muncul Dajjal, Nabi Isa a.s., Yakjuj dan Makjuj, terbit matahari dari Barat, dan lain-lain.

Para ulama berbeza pendapat tentang permulaan yang muncul dari tanda kiamat besar. Tetapi Ibnu Hajar berkata, "Yang kuat dari sejumlah berita tanda-tanda kiamat, bahawa keluarnya Dajjal adalah awal dari tanda-tanda kiamat besar, dengan terjadinya perubahan secara menyeluruh di muka bumi. Dan diakhiri dengan wafatnya Isa a.s.

"Sedangkan terbitnya matahari dari Barat adalah awal dari tanda-tanda kiamat besar yang mengakibatkan perubahan keadaan langit. Dan berakhir dengan terjadinya kiamat".

Ibnu Hajar melanjutkan, "Hikmah dari kejadian ini bahwa ketika terbit matahari dari barat, maka tertutuplah pintu taubat".

Di antara tanda-tanda kiamat kecil adalah:

1. Diutusnya Rasulullah SAW

Jabir r.a. berkata, "Adalah Rasulullah SAW jika beliau menyampaikan khutbah matanya merah, suaranya keras, dan penuh semangat seperti panglima perang, beliau bersabda, "(Hati-hatilah) dengan pagi dan petang kalian". Beliau melanjutkan, Aku diutus dan hari Kiamat seperti ini. Rasulullah SAW mengibaratkan seperti dua jarinya antara telunjuk dan jari tengah (kiamat sangat hampir). (riwayat Muslim)

2. Disia-siakan amanah

Jabir r.a. berkata, tatkala Nabi saw. berada dalam suatu majlis sedang berbicara dengan para sahabat, maka datanglah orang Arab Badwi dan berkata, "bilakah masanya akan terjadi kiamat?" Rasulullah SAW terus melanjutkan bicaranya. Sebahagian sahabat berkata, "Rasulullah mendengar apa yang ditanyakan tetapi tidak menyukai apa yang ditanyakannya".

Berkata sebagian yang lain, "Rasulullah tidak mendengar". Setelah Rasulullah menyelesaikan bicaranya, baginda bertanya: "Mana yang bertanya tentang kiamat tadi?" Berkata lelaki Badwi itu, "Saya, wahai Rasulullah". Rasulullah SAW berkata, "Jika amanah disia-siakan, maka tunggulah kiamat". Lelaki itu bertanya lagi, "Bagaimana menyia-nyiakannya?" Rasulullah menjawab, "Jika urusan diserahkan kepada orang yang bukan ahlinya, maka tunggulah kiamat". (riwayat Bukhari)

3. Penggembala menjadi kaya

Rasulullah ditanya oleh Jibril tentang tanda-tanda kiamat, lalu beliau menjawab: "Seorang budak melahirkan majikannya, dan engkau melihat orang-orang yang tidak beralas kaki, telanjang, dan miskin, penggembala binatang berlumba-lumba saling tinggi dalam bangunan. (riwayat Muslim).

6. Banyak terjadi pembunuhan

Dari Abu Hurairah r.a. bahawa Rasulullah bersabda yang bermaksud: "Tidak akan terjadi kiamat, sehingga banyak terjadi haraj.. Sahabat bertanya apa itu haraj, ya Rasulullah?" Rasulullah menjawab, "haraj adalah pembunuhan, pembunuhan". (riwayat Muslim).

7. Munculnya kaum Khawarij

Dari Ali ra. berkata, saya mendengar Rasulullah SAW bersabda, Akan keluar di akhir zaman kelompok orang yang masih muda, bodoh, mereka mengatakan sesuatu dari firman Allah. Keimanan mereka hanya sampai di kerongkong mereka. Mereka keluar dari agama seperti anak panah keluar dari busurnya. Di mana saja kamu jumpai, maka bunuhlah mereka. Siapa yang membunuhnya akan mendapat pahala di hari kiamat. (riwayat Bukhari).

9. Perang antara Yahudi dan Umat Islam

Dari Abu Hurairah bahawa Rasulullah bersabda yang bermaksud: Tidak akan terjadi kiamat sehingga kaum muslimin berperang dengan yahudi. Maka kaum muslimin membunuh mereka sampai ada orang yahudi bersembunyi di belakang batu-batuan dan pohon-pohonan. Dan berkatalah batu dan pohon, "Wahai muslim, wahai hamba Allah, ini yahudi di belakangku, kemari dan bunuhlah ia". Kecuali pohon Gharqad kerana ia adalah pohon Yahudi. (riwayat Muslim).

11. Sedikitnya ilmu

12. Merebaknya perzinaan

13. Banyaknya kaum wanita

Dari Anas bin Malik ra. bahawa Rasulullah bersabda yang bermaksud: Sesungguhnya di antara tanda-tanda kiamat adalah ilmu diangkat, banyaknya kejahilan, banyaknya perzinaan, banyaknya orang yang minum khamr (arak), sedikit kaum lelaki dan banyak kaum wanita, sampai nisbah bagi 50 wanita seorang lelaki. (riwayat Bukhari)

14. Bermewah-mewah dalam membangun masjid.

15. Berleluasnya riba dan harta haram

Dari Abu Hurairah ra. berkata, Rasulullah bersabda, "Akan datang pada manusia suatu waktu, setiap orang tanpa kecuali akan makan riba, orang yang tidak makan langsung, pasti terkena debu-debunya". (riwayat Abu Dawud, Ibnu Majah dan Al-Baihaqi)

Dari Abu Hurairah ra. berkata, Rasulullah bersabda, Akan datang pada manusia suatu saat di mana seseorang tidak peduli dari mana hartanya didapati, apakah dari yang halal atau yang haram. (riwayat Bukhari dan Ahmad)

Assalamualaikum wbt. Alhamdulillah kerana sudi membaca artikel diatas. Sila lawati ke halaman utama untuk membaca lebih 1824 artikel yang terdapat disini. Jangan lupa berkongsi artikel diatas bersama anggota keluarga, saudara mara dan rakan taulan anda. Jika anda ingin memberi pendapat atau teguran, sila email kami di admin[at]mukmin.com.my, Insyallah kami berlapang dada untuk membacanya. Semoga kita dapat ambil manafaat bersama dengan Portal Mukmin ini. Insyallah.

Wednesday, December 7, 2011

replacement class n test

bgun pg bru aq study tok test..
then kol 1.10 aq get ready nk g test
bru je nak nek moto,,aq dpt msj test d tunda 1/2 an hour lg
so aq x jd g,,t aq cm awl je
then aq solat zuhur dlu n kol 1.45 bru aq grk to uitm
smpai dlm kol 2.15,then trus g exam hall at level 6
xrmai org smpai lg,,aq da assume awl2 da
kol 2.25 madam suh msuk,,nk start da test
then start la test,aq start ngn bce doa..
tup tup aq bce soaln 1st je aq trus glbah..
aq x study lgsung psl question yg kuar 2..
mne x glabah aq,,bdk beside aq tnye psl formula,
aq jwb je la,then aq da start konfius dgn answer yg aq wt
da nk abis je test aq byk wt careless mistake,,t'pkse aq rush2
aq submit paper nfn redha je,,
then abis je test,aq ngn geng2 aq g dc,,g window shoping
agk lame la jgk,,aq x bli pape pon,,kering pnye psl
then ktorg lepak2 smbil mkn ABC ngn b'gosip..
then jmpe senior lme..happy gle
diorg kte aq mkin b'gaye n kurus hahahaha :)
after that ktorg g surau melati tok asar..
g kelas pon lmbt la sbb klas kol 5 tp ktorg sume siap dlm kol 5.20
jln lg..smpai je ktorg duk 2nd last row
2 jam kelas,,aq wt bising je..kwn2 laki aq kt blakg asyik ajk aq menyembang je
tp kwn pompuan aq sblh asyik tnye aq soaln jeee
abis je kelas,,sume trus smgt..sbb dpt NASI LEMAK..2 lg
tp aq amek 3 hahaha..time 2 ktorg d kuarkn awal dlm kol 6.30 pm
kluar je fac ujan,,aq pk nk tggu smpai ujan reda..skali
mkin lebat plak..tggu pnye tggu smpai la mgrib..
aq da xsbr time 2 aq redah je la wlaupon ujan lg..
smpai je kt uma aq,,kering kontang...geram gle
aiyahhhh..then aq smpai uma dlm 40min..kol 7.55 pm aq smpai uma..
DONE

Tuesday, December 6, 2011

assignment asignment

mse awl sem xde assignment lgsung
skali da ujung ni bru nk melmbak ngn assignment
mne otak aq x biol,senget lg
presentation lg,,mule2 1 presentation
skali lg 2week b4 final..madam bg lg assignment n
kne wt prentation,,sengal gle..
replacement class pon byk..
for exmple today,aq pnye la smgt nk b'kmpong kt uma kwn aq
skali klas cncel n aq d inform kol 6.45 lg 15 min nk b'buke pose
aq memg la hot gle,,t'pkse la aq bke pose kt seksyen 2
ngn aza,ika,naima,maliki,s.a. and asiah..
skali ble nk solt mgrib kt c2,,air plak xde
bala bala i got today..
it's ok,dis maybe ujian dr Allah tok HARI ASYURA ni..
thanx Allah kos give me a test da i stiil can thn..

you have change a lot

aq aggp da cm bezfren aq tp
lately ni ko byk berubah..
tp aq jnis x ske nk tgor kalo
org 2 berubah ke ape kos idop ko,ikot ko la
maybe slh aq jgk kot,aq yg wt ko brubah
tp kalo cmni la crenye ko brubah,,
bek ko mcm dlu je,gadis kampung yg polos n lmh lembut..
aq lg ske cm 2...
aq x nk pon ko yg hot n b'gaye kalo
ko cmni,aq jgk ajk ko jln2
tp ble ko da kapel,ko sombong
ko da xhormat mcm dlu,ko men ckp bnde yg m'guris ati
mcm2 la ko da wt tp
aq mls nk tgor org cm 2..lantk ko la..