Drippy Pointer

Friday, April 24, 2009

susah nye life ni

Aku mula mengerti bahawa kehidupan untuk menjadi seorang manusia yang baik terlalu susah untuk aku tempuh sebagai seorang manusia biasa.Banyak dugaan dan cabaran yang aku tidak dapat lakukan.Mungkin semua itu dapat memberi aku satu pengajaran tentang kehidupan yang bakal aku tempuh pada masa akan datang.Selepas ini kehidupan aku akan banyak berubah daripada seorang yang agak pemalas kepada yang rajin belajar,nak atau tak,aku kena berubah jugak….
Aku taknak macam masa spm,aku kurang belajar dan ambil sambil lewa je,,,tapi!!!!!!!!!!!!!
Aku tak tahu macam mana nak berubah,,selalunya sekejap je aku punya semangat.lepas dah boring,aku akan berhenti dan mulakan sikap aku yang lama..apa lah agaknya aku punya future,aku taknak jadi orang yang tak berguna dan gagal..aku nak Berjaya dan boleh buat mak ayah dan adik beradik aku bangga dengan aku,,aku nk adik aku jadikan aku sebagai contoh untuk diorang Berjaya dalam pelajaran dan mungkin lebih baik dari aku.sape tahu kan…aku punya harapan aku sendiri,aku sangat berharap agar harapan dan impian aku selama ini akan tercapai…doa kepada tuhan amatlah penting,solat dan doalah yang bayak membantu aku dalam menjalani kehidupan aku sebagai seorang manusia yang berguna untuk keluargaku..kemana agaknya halatuju aku selepas ini kalau aku gagal dalam matriks pada pertengahan semester..MALUnye aku,,tak dapat nak bayangkan macam mana la agaknya aku nak letakkan muka aku ni..aku malu ngan kawan,keluarga,saudara,cikgu,jiran dan yang mengenaki diri ini..dan bagaimana pulak kalau aku lulus,adakah aku akan melanjutkan pelajaran aku ke peringkat ijazah????dimana???????boleh ke aku bawak????sesuai ke aku ngan bidang yang aku mintak?????????
Bagaimana lah agaknya kawan-kawan aku yang lebih Berjaya dari aku???mesti best kn???jelous nye????
Aku dah nak gila.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
MATRIKS…. MATRIKS…. MATRIKS…. MATRIKS…. MATRIKS… MATRIKS… MATRIKS… MATRIKS… MATRIKS…

1 comment: