Drippy Pointer

Friday, December 30, 2011

sakit tgn

Ari ni kol 7 aq da bgun,,trus aq bsuh muke,bekpes n kmas2 uma
Then kol 10 aq grk kuar,,ari ni de JCard kt jusco bkt tggi
Akak aq nk g,aq pon ikot je la,family aq pon ikut
Akak aq ni pntang kalo bershopping,pnye la lme n ulang alik
Die,pning aq
Memg pnt la kaki aq ni..jln2 smpai la kol 2..then ktorg
G mkn kt klang parade,akak aq nk sgt mkn mee sizzling kt c2
Ikot lg,,actually arini aq kne berkampong kt uma sewa kwn aq
Tp sbb nk g JCARD ni la aq terlewat g uma kwn aq
Konpem2 la aq x study,,then aq smpai uma sewa kwn aq dlm kol 4
Aq mtk akak aq anta aq n kwn aq g fac,,nk anta assignment.ktorg sbnrnye
Da terlewat anta tp bedal je la..haha
Trun dr lif ktorg jmpe kwn2 laki ktorg,,dorg tggu ktorg
Sbb nk tiru assignment tp bole plak ktorg anta dlu,haha
Terpkse la dorg g amek balek sbb aq ltk je kt luar
Blik dr fac ktorg nek uma dlu,,solat dlu
Kol 5 lbih bru aq trun mkn ngn sume dak2 ni
Ktorg lepak kt BARRA smpai ke mgrib,,yg xleh bla nye
Topik ktorg psl artis n psl jodoh,,
Dak2 laki yg over cite
Aq pe lg jd pkr motivasi la,,haha
Sorg dak ni tnye aq psl jodoh,,
Xbole bla tol la..oooppsssss
Tjuk aq sbnrnye sakit tgn tp awal2 cite xde psl sakit tgn kn??
Aq memg sakit sgt tgn arini..
Aq taip ni pon tgn aq msih skit lg tp nk jgk taip
Ari ni aq lgsung x berenggang ngn dua-dua fon aq
Ade je org msj n tpon,x pon aq tweet gne bb..
Xbg lgsung aq ruang
Pnt wei,,kwn aq ni plak asyik kol je..die ajk kuar esok
X study lg la aq mcm ni jwb nye..sighhhhhhhhhh :'(

Thursday, December 29, 2011

game vs study

Ari ni,,kire smgt ckit la aq nk study..
Awal pg aq da gerak g fac,x la awal sgt
Kol 10 aq grk dr uma,,haha
Smpai shah alam dlm kol 10.30++ cm 2 la
B4 g fac,aq g uma kwn aq;ika,aq tumpg letak brg kt uma die
Then,bru la aq g fac..smpai2 je ktorg decide xnk g library
Konpem rmai org sbb study week kn..
Then ktorg g level 8.kt c2 slalu xrmai org la.
Smpai je,aq trus msj kwn aq yg len yg nk study same2 gak
Msj2,last2 die bls die kate die nk g gunting rmbut dlu..
Xpe,aq phm.laki kn,kne la jge pnmpilan.then die msj lg katenye
Moto die pncit n die kne saman jgk..
Pnye la malang nsib die ari ni..die kate ptg la bru die study same
Pg 2 aq study ngn 2 org lg kwn
Start 2 memg la sume smgt study,ktorg focus la.
Smpai je lunch,msing2 bsing
Kol 2 lbih ktorg g la mkn kt kafe n g solat skli..
After solat,,kwn aq yg tyr die pncit 2 pon dtg..muke die
Da xde mood lgsung..
Then ktorg study study n study..
lpas je asar,,memg lgsung xleh focus..
fon 2 org kwn aq ni la jd mangse,,mule2 kwn laki aq sorg ni
cbuk men game je,,mule2 aq cube xnk join die men game
last2 aq tergoda gak,,meja ktorg la bsing men game
bkn study pon..haha
Then game game n game,,lalala
kol 6.30 sume bersurai,,aq ngn kwn aq ni nk g solat asar dle
time ktorg solat asr,,tbe2 ujan trun
Memg malang tol la..sbr je la
ktorg tggu smapi mgrib,then aq blik la
b4 2 aq anta kwn aq dlu..
main cite aq sbnrnye,,aq rse ktorg asyik ngn game je,study x kemane pon haha
:D :D :D :D

Wednesday, December 28, 2011

kerusi

Today leh d katekn hidup aq dr pg smpai ke ptg
aq kt kerusi je,,xpnh la aq duk lame kt kerusi ni
aq cume grk dr kerusi time mandi,mkn,solat,org dtg
n tgk youtube buffering..
byk la gak aq grk tp ble d kumpol2 jam aq berada kt
kerusi ni memg agk lame bg aq la.
dr pg smpai ptg aq asyik dok wt cit shit je(xtau la ejaannye cmne)
memg #terbaik la
tp bnde yg same aq wt ari ni ialah:
aq asyik ulang playlist feberet aq ni
aq add 5 pd mulenye,then aq add lg 2.xnk
boring sgt..kalo leh aq nk ulang2 1 lagu ni je
tp aq xnk..aq da jatuh cinta dgn 1 lagu ni.
yg x minat kpop maybe xtau..
korg search la lagu ni ON RAINY DAYS,beast..
aq suke gle..I dun know why..
Sorry to say la kalo ade yg x suke..
aq kt kerusi tp aq bkn 100% study,haha
Aq jap2 tweet,,jap2 nyanyi,jap2 msj,
memg x focus la senang cite..
actually study week ni aq nk berkampong kt uma sewa kwn aq
tp die plak x blik.2 yg aq b'study kt uma
xde sape aq nk tnye bile x phm,last2 kwn aq 2 blik esok
tp jumaat la bru aq berkampong..
aq ingt esok aq nk study kt fac,,leh la aq ajak sape2 yg
sudi membantu aq..

first time

Today for first time I'm blogging via bb..
Never know that bb can access blogspot too
I'm suprised but at the same time feel so relieved
After this I can blogging with my bb.
I <3 u bb :)
I will post what ever I feel that time,,it's like I
Can tweet anytime anywhere,
no need to update with my lp..I realize bb have so much
function..but still I can't downloading any application
in my bb app world,my Id can't access..that was so shit

cleansing cream

It hurts, it hurts - my closed heart - a lot, a lot
Oh my honey, honey baby - what do I do?

After playing like crazy all day, I erase my thick makeup
Will I forget by being like this?
Looking quite miserable, on top of my half-erased cheeks
On top of the half-erased lipstick,
The fallen tears melt with the cleansing cream

Why, why, why, unni?
All throughout the night, why can't I forget him?
Why, why, why, unni?
With my blackened and smeared tears, I can't forget him
And I stubbornly say, bye, bye

* What do I do, unni? I want to sleep now
But my heart keeps running to him
What to do, unni? I don't think I can go on like this
Please, can you have a drink with me? I ask of you, unni

Have you ever been in love?
Have you ever really loved?
Love - for others it's so easy
But for me, it's like an unerasable tattoo
I empty my glass again

Today, there was a really great guy who asked me out
But I kept seeing him
I stupidly ran out from that place,
I stupidly couldn't do anything
What's the use of pretty makeup?

Why, why, why, unni?
(Why can't I forget this one guy for all this time
Unintentional memories get erased in the far distance
He already forgot about me)
Why, why, why, unni?
With my blackened and smeared tears, I can't forget him
And I stubbornly say, bye, bye
Why, why, why

* repeat

Please party with me
I don't want to erase my makeup yet
I ask of you, unni

It hurts, it hurts - my closed heart - a lot, a lot
Oh my honey, honey baby - what do I do?

It hurts, it hurts - my closed heart - a lot, a lot
Oh my honey, honey baby - what do I do?

Friday, December 16, 2011

so sad :(

bru ari ni aq nk b'gumbira..
skali ptg td aq dpt bite sdih gle
bite yg mne aq kne tukar klas tok sem 4
stiap sem asyik tkr kelas..
t'pkse b'pisah ngn kwn2 aq lg..
nsib bek aq dpt 1 klas ngn bezfren aq;aza
tp xdpt nk 1 group lab ngn die..sdih gle :(
knpe la sume ni b'laku time tgh bz cm ni..
da nk dkt final da..
n fac aq je yg wt cm ni..fac len xde pon..
sob sob sob sob :'(

Sunday, December 11, 2011

aq beranak??

ari ni de member aq time teknik tnye,,
nana,ble mse ko beranak???aq pon
tkjut gle la,,aq sndri pon t'tnye sjk ble aq brnk??
rupe2nye die ckp cm 2 sbb die nmpk
pic profile fb aq,,gmbr aq tgh baring ngn baby..
pe la ..2 ank buah aq la
aq xkawen lg,,xkn aq da de ank plak..
2 A'isy da..wt cuak je :)

Friday, December 9, 2011

success

Success
means something different
to each one of us,
but it comes
to those who are willing to work hard
and who continue to be dedicated
to making their dreams
come true.
Success
means setting goals and
focusing yourself in the right direction
in order to reach them.
it means believing in yourself and 
constantly reminding yourself that
you are capable of achieving
your desires
but most of all,
Success
is being who you are
and feeling proud of yourself
for every task and challenge that you 
face and solve along
this way.

Thursday, December 8, 2011

berjaga-jagalah kamu manusia..

Tanda-tanda Kiamat
Soalan:

Kebelakangan ini kita lihat bermacam-macam bencana berlaku, seperti gerak gempa, tanah runtuh, wabak penyakit berjangkit, jenayah kekerasan (termasuk pembunuhan, rogol, sumbang mahram dan lain-lain).

Adakah bencana yang berlaku ini akibat perbuatan mereka atau sejauh mana ia berkaitan dengan hari kiamat.

Jawapan:

Kalau kita masih ingat lagi dalam peristiwa Israk dan Mikraj ketika Rasulullah SAW dibawa menaiki kenderaan yang bernama Buraq yang terpantas sepantas kilat baginda menoleh dan melihat bumi tempat tinggal manusia dan segala makhluk yang lain seumpama seorang wanita tua.

Tasybih (disamakan) bumi dengan seorang wanita tua ada kaitannya dengan usia bumi. Ditasybihkan agar manusia segera dan pantas memahami kehendak Allah melalui lisan baginda Rasulullah SAW.

Semoga dengan demikian manusia hendaklah mengambil iktibar dan pengajaran serta langkah-langkah yang sewajarnya dalam menjaga dan memelihara alam tabie yang menjadi amanah kepada manusia.

Maksudnya bumi diumpakan seperti wanita tua, dari sudut biologinya wanita tua kebiasaannya semestinya uzur. Bila uzur ada kaitan dengan keaktifan seseorang, yang pastinya yang muda tidak sama dengan yang atau dari segi kudrat dan tenaga, apatah lagi dari segi kesihatannya.

Bermula dengan tsunami dari tahun 2004 yang meragut jutaan nyawa manusia hinggalah yang terakhir gempa bumi di Padang dan banyak lagi.

Ditambah suhu panas yang semakin meningkat, atmosfera dan ozon yang semakin menipis sehingga suhu semakin membahang dari hari ke sehari.

Walaupun sebahagian kerosakan berpunca dari tangan-tangan manusia seperti firman Allah SWT yang bermaksud: Telah timbul berbagai kerosakan dan bala bencana di darat dan di laut dengan sebab apa yang telah dilakukan oleh tangan manusia; (timbulnya yang demikian) kerana Allah hendak merasakan mereka sebahagian dari balasan perbuatan-perbuatan buruk yang mereka telah lakukan, supaya mereka kembali (insaf dan bertaubat). (al-Rum: 41)

Punca kerosakan di daratan dan lautan adalah kerana ketamakan manusia merakusi bumi Allah SWT atas alasan pembangunan dan pemodenan kawasan. Maka berlakulah banjir kilat di beberapa tempat, tapi manusia tidak belajar.

Kebanyakan perkara yang dinyatakan telah pun berlaku dan ada yang masih berlaku, antaranya adalah tanda-tanda kiamat kecil.

Tanda-tanda kiamat

Tanda-tanda kiamat ada dua: tanda-tanda kiamat besar dan tanda-tanda kiamat kecil.

Tanda kiamat kecil adalah tanda yang datang sebelum kiamat dengan waktu yang relatif lama, dan kejadiannya biasa, seperti dicabutnya ilmu, dominannya kebodohan, minum khamr, berlumba-lumba dalam membangun, dan lain-lain. Terkadang sebahagiannya muncul menyertai tanda kiamat besar atau bahkan sesudahnya.

Tanda kiamat besar adalah perkara besar yang muncul mendekati kiamat yang kemunculannya tidak biasa terjadi, seperti muncul Dajjal, Nabi Isa a.s., Yakjuj dan Makjuj, terbit matahari dari Barat, dan lain-lain.

Para ulama berbeza pendapat tentang permulaan yang muncul dari tanda kiamat besar. Tetapi Ibnu Hajar berkata, "Yang kuat dari sejumlah berita tanda-tanda kiamat, bahawa keluarnya Dajjal adalah awal dari tanda-tanda kiamat besar, dengan terjadinya perubahan secara menyeluruh di muka bumi. Dan diakhiri dengan wafatnya Isa a.s.

"Sedangkan terbitnya matahari dari Barat adalah awal dari tanda-tanda kiamat besar yang mengakibatkan perubahan keadaan langit. Dan berakhir dengan terjadinya kiamat".

Ibnu Hajar melanjutkan, "Hikmah dari kejadian ini bahwa ketika terbit matahari dari barat, maka tertutuplah pintu taubat".

Di antara tanda-tanda kiamat kecil adalah:

1. Diutusnya Rasulullah SAW

Jabir r.a. berkata, "Adalah Rasulullah SAW jika beliau menyampaikan khutbah matanya merah, suaranya keras, dan penuh semangat seperti panglima perang, beliau bersabda, "(Hati-hatilah) dengan pagi dan petang kalian". Beliau melanjutkan, Aku diutus dan hari Kiamat seperti ini. Rasulullah SAW mengibaratkan seperti dua jarinya antara telunjuk dan jari tengah (kiamat sangat hampir). (riwayat Muslim)

2. Disia-siakan amanah

Jabir r.a. berkata, tatkala Nabi saw. berada dalam suatu majlis sedang berbicara dengan para sahabat, maka datanglah orang Arab Badwi dan berkata, "bilakah masanya akan terjadi kiamat?" Rasulullah SAW terus melanjutkan bicaranya. Sebahagian sahabat berkata, "Rasulullah mendengar apa yang ditanyakan tetapi tidak menyukai apa yang ditanyakannya".

Berkata sebagian yang lain, "Rasulullah tidak mendengar". Setelah Rasulullah menyelesaikan bicaranya, baginda bertanya: "Mana yang bertanya tentang kiamat tadi?" Berkata lelaki Badwi itu, "Saya, wahai Rasulullah". Rasulullah SAW berkata, "Jika amanah disia-siakan, maka tunggulah kiamat". Lelaki itu bertanya lagi, "Bagaimana menyia-nyiakannya?" Rasulullah menjawab, "Jika urusan diserahkan kepada orang yang bukan ahlinya, maka tunggulah kiamat". (riwayat Bukhari)

3. Penggembala menjadi kaya

Rasulullah ditanya oleh Jibril tentang tanda-tanda kiamat, lalu beliau menjawab: "Seorang budak melahirkan majikannya, dan engkau melihat orang-orang yang tidak beralas kaki, telanjang, dan miskin, penggembala binatang berlumba-lumba saling tinggi dalam bangunan. (riwayat Muslim).

6. Banyak terjadi pembunuhan

Dari Abu Hurairah r.a. bahawa Rasulullah bersabda yang bermaksud: "Tidak akan terjadi kiamat, sehingga banyak terjadi haraj.. Sahabat bertanya apa itu haraj, ya Rasulullah?" Rasulullah menjawab, "haraj adalah pembunuhan, pembunuhan". (riwayat Muslim).

7. Munculnya kaum Khawarij

Dari Ali ra. berkata, saya mendengar Rasulullah SAW bersabda, Akan keluar di akhir zaman kelompok orang yang masih muda, bodoh, mereka mengatakan sesuatu dari firman Allah. Keimanan mereka hanya sampai di kerongkong mereka. Mereka keluar dari agama seperti anak panah keluar dari busurnya. Di mana saja kamu jumpai, maka bunuhlah mereka. Siapa yang membunuhnya akan mendapat pahala di hari kiamat. (riwayat Bukhari).

9. Perang antara Yahudi dan Umat Islam

Dari Abu Hurairah bahawa Rasulullah bersabda yang bermaksud: Tidak akan terjadi kiamat sehingga kaum muslimin berperang dengan yahudi. Maka kaum muslimin membunuh mereka sampai ada orang yahudi bersembunyi di belakang batu-batuan dan pohon-pohonan. Dan berkatalah batu dan pohon, "Wahai muslim, wahai hamba Allah, ini yahudi di belakangku, kemari dan bunuhlah ia". Kecuali pohon Gharqad kerana ia adalah pohon Yahudi. (riwayat Muslim).

11. Sedikitnya ilmu

12. Merebaknya perzinaan

13. Banyaknya kaum wanita

Dari Anas bin Malik ra. bahawa Rasulullah bersabda yang bermaksud: Sesungguhnya di antara tanda-tanda kiamat adalah ilmu diangkat, banyaknya kejahilan, banyaknya perzinaan, banyaknya orang yang minum khamr (arak), sedikit kaum lelaki dan banyak kaum wanita, sampai nisbah bagi 50 wanita seorang lelaki. (riwayat Bukhari)

14. Bermewah-mewah dalam membangun masjid.

15. Berleluasnya riba dan harta haram

Dari Abu Hurairah ra. berkata, Rasulullah bersabda, "Akan datang pada manusia suatu waktu, setiap orang tanpa kecuali akan makan riba, orang yang tidak makan langsung, pasti terkena debu-debunya". (riwayat Abu Dawud, Ibnu Majah dan Al-Baihaqi)

Dari Abu Hurairah ra. berkata, Rasulullah bersabda, Akan datang pada manusia suatu saat di mana seseorang tidak peduli dari mana hartanya didapati, apakah dari yang halal atau yang haram. (riwayat Bukhari dan Ahmad)

Assalamualaikum wbt. Alhamdulillah kerana sudi membaca artikel diatas. Sila lawati ke halaman utama untuk membaca lebih 1824 artikel yang terdapat disini. Jangan lupa berkongsi artikel diatas bersama anggota keluarga, saudara mara dan rakan taulan anda. Jika anda ingin memberi pendapat atau teguran, sila email kami di admin[at]mukmin.com.my, Insyallah kami berlapang dada untuk membacanya. Semoga kita dapat ambil manafaat bersama dengan Portal Mukmin ini. Insyallah.

Wednesday, December 7, 2011

replacement class n test

bgun pg bru aq study tok test..
then kol 1.10 aq get ready nk g test
bru je nak nek moto,,aq dpt msj test d tunda 1/2 an hour lg
so aq x jd g,,t aq cm awl je
then aq solat zuhur dlu n kol 1.45 bru aq grk to uitm
smpai dlm kol 2.15,then trus g exam hall at level 6
xrmai org smpai lg,,aq da assume awl2 da
kol 2.25 madam suh msuk,,nk start da test
then start la test,aq start ngn bce doa..
tup tup aq bce soaln 1st je aq trus glbah..
aq x study lgsung psl question yg kuar 2..
mne x glabah aq,,bdk beside aq tnye psl formula,
aq jwb je la,then aq da start konfius dgn answer yg aq wt
da nk abis je test aq byk wt careless mistake,,t'pkse aq rush2
aq submit paper nfn redha je,,
then abis je test,aq ngn geng2 aq g dc,,g window shoping
agk lame la jgk,,aq x bli pape pon,,kering pnye psl
then ktorg lepak2 smbil mkn ABC ngn b'gosip..
then jmpe senior lme..happy gle
diorg kte aq mkin b'gaye n kurus hahahaha :)
after that ktorg g surau melati tok asar..
g kelas pon lmbt la sbb klas kol 5 tp ktorg sume siap dlm kol 5.20
jln lg..smpai je ktorg duk 2nd last row
2 jam kelas,,aq wt bising je..kwn2 laki aq kt blakg asyik ajk aq menyembang je
tp kwn pompuan aq sblh asyik tnye aq soaln jeee
abis je kelas,,sume trus smgt..sbb dpt NASI LEMAK..2 lg
tp aq amek 3 hahaha..time 2 ktorg d kuarkn awal dlm kol 6.30 pm
kluar je fac ujan,,aq pk nk tggu smpai ujan reda..skali
mkin lebat plak..tggu pnye tggu smpai la mgrib..
aq da xsbr time 2 aq redah je la wlaupon ujan lg..
smpai je kt uma aq,,kering kontang...geram gle
aiyahhhh..then aq smpai uma dlm 40min..kol 7.55 pm aq smpai uma..
DONE

Tuesday, December 6, 2011

assignment asignment

mse awl sem xde assignment lgsung
skali da ujung ni bru nk melmbak ngn assignment
mne otak aq x biol,senget lg
presentation lg,,mule2 1 presentation
skali lg 2week b4 final..madam bg lg assignment n
kne wt prentation,,sengal gle..
replacement class pon byk..
for exmple today,aq pnye la smgt nk b'kmpong kt uma kwn aq
skali klas cncel n aq d inform kol 6.45 lg 15 min nk b'buke pose
aq memg la hot gle,,t'pkse la aq bke pose kt seksyen 2
ngn aza,ika,naima,maliki,s.a. and asiah..
skali ble nk solt mgrib kt c2,,air plak xde
bala bala i got today..
it's ok,dis maybe ujian dr Allah tok HARI ASYURA ni..
thanx Allah kos give me a test da i stiil can thn..

you have change a lot

aq aggp da cm bezfren aq tp
lately ni ko byk berubah..
tp aq jnis x ske nk tgor kalo
org 2 berubah ke ape kos idop ko,ikot ko la
maybe slh aq jgk kot,aq yg wt ko brubah
tp kalo cmni la crenye ko brubah,,
bek ko mcm dlu je,gadis kampung yg polos n lmh lembut..
aq lg ske cm 2...
aq x nk pon ko yg hot n b'gaye kalo
ko cmni,aq jgk ajk ko jln2
tp ble ko da kapel,ko sombong
ko da xhormat mcm dlu,ko men ckp bnde yg m'guris ati
mcm2 la ko da wt tp
aq mls nk tgor org cm 2..lantk ko la..

Thursday, November 10, 2011

my DAMIAN

finaly aq dpt gak nephew aq sndri..
hepi sgt sgt..xtau nk cite cmne
maybe sbb ni 1st time aq dpt nephew sndri
td tgh ari dlm kol 11.45;aq,mak aq n abg ipr aq g hospital sg buluh
tasya ktorg ltak uma aunty aq kt jln nenas..
then ktorg pon grk,,smpai dlm kol 12 lbih...
trus nek level 6
tang tang..aq jmpe damian wt kali p'tame...
hepi gle..die comel sgt sgt
mte die sepet cm bpk die
idung mncung..putih..
ko btol2 nephew aq damian..die x byk songeh...die cool gle..
urusn nk kuar hospital pon sng..dlm kol 3 ktorg da leh blik
damian sume ok...cool beb!!!
kol 4 ktorg da smpai uma..memg urusn pling cpt aq rse stiap kali aq g hosptal..
xpnh scpt ni la
sbb damian sgt cool,,sume jd lncar..
kn damian???
t aq smbung lg cite aq
skrg aq nk jmpe damian lg..
<3<3

Saturday, August 13, 2011

Tenten Meru

nk dgr cite aq psl pe aq wt time cuti x???
tok sem ni,,aq dpt cuti 4 buln
time study week b4 cuti,,mcm2 aq pkir
pe yg aq nk wt time 4 buln t...
aq rse cm lme je mse 2
tok 1st month 2 memg x trase sgt
sbb aq cbuk wt lesen moto n enjoy je
ngn kwn2..kuar g mne2 pon xkisah..
msuk 2nd month aq t'pkir nk kje,,
xnk la m'bsr kn bdn je
nk cri experience lg,,ade la jgk aq experience kje kn
so aq ngn kwn aq "fara" ni g la cri kje
cm2 tmpt ktorg g..tesco la,alam jaya la,giant la,mu la,karnival la,,
tp sume 2 de je hlgn
last2 fara ni cri kje sndri n die dpt
aq pon xnk la aq je antre kwn2 aq yg xkje time cuti
b4 2 fara de ckp de 1 kdai ni bru bkak,,
die ckp tmpt 2 perlukn pkje
so,,esoknye aq de klas kete
n lpas abis je klas,aq trus g tmpt yg fara cite
aq tnye org2 kt c2 n jumpe la sorg akak ni cm supervisor la
die bg aq form n aq x byk sgt tnye sbb fara da cite cm2 kt aq psl gaji..shift...time keje..
xtau knpe aq ari 2 mls sgt nk tnye..
aq tlis date ble aq nk kje esoknye
akak 2 trus ckp ckp aq leh dtg je sok
die ckp dtg kol 9,,pkai kasut tutup
mule2 aq nyampah gle nk pkai kasut ttup sbb 2 kt mne2 pon memg aq xske
so,,aq dtg je la esok nye
aq dtg je,,de ramai org..
aq trun je dr moto aq trus g dkt ngn sorg akak ni sbb die je yg cm xde kwn
yg len aq tgk da de geng..sgn tbe2 nk msuk...
aq ingtkn sume pkje kt c2 org tmpt aq jgk
rupe2nye dorg sume staf outstation,,dorg 1month lbih je kt c2..
de yg dtg dr sbk bernam,kuala slngor,,perlis,,kdah,,kuantan,,
kdai ni ni lom rasmi lg time aq mule2 kje..
ari 1st je aq da dpt byk kje
kje 2 x brt tp cume leceh n
aq d bg 1 department,,department aq 2 sume laki
aq je sorg pompuan
aq trase aq ckp dgn dinding je ari 2...
aq memg boring sgt2...de sorg abeh 2,,die dr klntn,,die cm supervisor kt department aq la
die je yg ckp ngn aq tp mule2 die cm malu la ngn aq
time nk rehat memg time yg pling aq nanti2kn
time nk rehat plak aq xtau nk g mne,,so aq b'knln ngn 2 org akak ni,,nme dorg akak EMI n akak NAD,,
rupnye dorg 1 kmpong ngn aq n akak sorg ni sme kos ngn aq
cm2 la aq tnye die
aq hrp sgt soknye de la sorg pompuan msuk department aq..
n esok nye memg de 1 org adek ni msuk,,aq yg tgor die dlu
aq trus je cite psl aq smlm yg aq sorg je kt c2 pompuan
aq suh die jge department ni sme2..
so,,dlm mse 1 week 2 aq knl la ngn 3 org kwn bru(mel,lan n mira)
dorg sume kamcing gle ngn aq
dlm se 2 week aq n kwn2 aq kne la kje keras,,bkn cm yg korg sgke tau
ktorg kne agkt guni bsr gle..
kotak2 yg pnoh ngn alat tulis,,kasut,,baju,,mcm2 la
kne ltk harge,,,nk kne tembak gne pistol lg..tgn aq memg da trok sbb wt kje sume 2
yg pyh nye ble kne wt kje kt stor,,adoooiiii memg pns n ltih la
da la kne b'hdpn ngn staf2 outstation yg x ske ngn ktorg
nsib bek kwn2 aq yg sme dtg dr tmpt yg sme ngam gle ngn aq
so,,dpt la aq hdapi staf outstation yg nyampah ngn ktorg 2
lg 1 ari nk opening,,byk kje x siap lg..kelam kbut ktorg siapkn department msing2..
da la ktorg kne dtg kol 8.00 pg n blik kol 12 mlm,,sape yg x ltih cm 2
mlm 2 ktorg de meeting tok decide sape yg handle department ape..
dlm ati aq,,aq nk department hardware je,,xnk len sbb aq da bese kt c2
so alhmdulillah,,aq dpt pe yg aq nk
BERMULA la ari opening,,ktorg kne dtg awal n pkai bju TENTEN,da la kne tight in n kne pkai tdung putih je..so pkai je la sbb xnk dorg bsing
ari opening 2,,sumorg mnantikn 1st customer,,ble de je org msuk,,excited gle cm perdana mntri yg msuk..ari 2 jgk gm ktorg dtg aka general manager..die ok je la
aq ingt ble da opening xde kje byk sgt cume jge department masing2 tp pe yg aq imagine memg x de lgsung..spnjg ari opening byk gle lori smpai n ktorg kne check stock n ltk harge jgk..dis work make me exhausted gle n memg leh kurus ari2 kje n cube korg bygkn aq x cuti lgsung spnjg 3 weeks,msuk da la kol 8.30 n blik dlm kol 11 ke atas..engineer pon x mcm ni kje nye..n tbe la mse pkje2 outstation 2 bla dr kdai ktorg..de la staf yg bek n ade jgk yg aq nympah gle tp ble dorg bla memg syukor gle..
tp yg x best nye ble dorg xde,,kje ktorg memg b'tmbh byk la tp aq better cm 2 je
tanggal 7hb julai ktorg dpt gji 1st ktorg,,aq kje kt c2 2weeks,,aq dpt 500.aq xtau la 2 ok ke x
lpas dpt je gaji 2,,esoknye bf aq kt TENTEN resign,aq memg sdih gle cm nk kuarkn air mte pon ade tp ari 2 aq tgh pose..so,xleh la nk nangis,makruh..
so,,aq redha je sbb die'mira' resign bkn ske2 tp sbb die kne g klinikal tok kos die tp dlm ati sape tau..member aq 'mel',die tnye aq x sdih ke bff aq resign sbb die tgk aq x nangis lgsung tp xkn aq nk tnjuk kt sumorg..aq xske la
so,,start ari 2 aq jge sorg2 je departmemt aq..brg2 kt c2 brt n bhye tau
stiap kali brg smpai je,,aq la yg kne susun sndri
kt cni pon aq still rmai kwn2 len cm mel,lan,ika,kak emy,kak nad,kak awin,kak ita,minu,kak vani n mr too(ni bos aq)
bos aq 2 ok gle ngn aq,,aq comfortable gle ngn die,,x segan kalo nk wt lwk bodoh..die ni jnis lyn je,,n bile mira xde aq ske cite kt mel,,die slalu dgr je cite aq tp die ske wt xlyn,,kdg2 grm jgk sbb die kecian kt aq,die lyn je la,tkot aq jd gile ckp sorg2 kt department aq
meh aq cite psl sorg2 kwn aq kt TENTEN................
1.JAMIL MAD SALIM aka mel
die ni ske gle nyakat aq,,skitkn ati aq
kdg2 ske wt aq glak,,
die je laki yg brani sepak aq
die ni ske kt bff aq,,agknye la
die ni obses gle nk kurus sbb die ni leh d kte kn debab la
n kalo korg nk tau aq de nme mnje kt TENTEN
die la yg bg,,nme aq kt c2 MOK
ktorg slalu gaduh tp aq xpnh pon b'dndam ngn die
sbb leh ilangkn aq pnye boring
2.NADIA BT JENAL aka kak nad
die ni study kt UTEM n mse mule aq jmpe ok lg
tp ble lme2 knl die..
aigooo
die ni gipang gle,,ske ngarah tp die 2 x wt kje pon.
rmai yg xske ngn die
tp kdg2 ok je la
stiap mlm die la yg tmnkn aq blik uma..
ktorg nek trnsport sbdri2 tp die slalu follow aq je
3.EMINORHIDAYAH BT MOKHTAR aka kak emy
die nibljr kt UiTM PERLIS tp bru abis dip
mse mule2 cm garang je aq rse
tp lme2 knl die ni ok gle
die ni ske dance korea
die n aq sme minat korea n ktorg sme kos
ktorg slalu sharing gosip2 o mv korea
syok gle,,die ni anti gle ngn kak nad
4.AZWIN AMYRA aka kak awin
die study kt UiTM PENANG n die pon bru abis dip
die nk smbung degree sme u ngn aq
1st day die je die da ok ngn aq sbb ktorg g rehat sme2
time 2 la aq da start ngam ngn die
die ni jnis yg relak2 je tp de gabrah ckit
5.AFIQAH aka ika
die ni mude 2 taun dr aq
die ni kecoh gle,,suare die memg pitching tggi gle
ning baizura pon klh...die ni kje nye merayau je,,xde lgsung kt department die..slalu kne ngn mr too tp die ni geng ngn aq time mira de
6.SITI MUFLITA BT SHAFIE aka kak ita
die bljr kt USIM sme ngn mira
die ni comel gle,,dr luarn kalo korg tgk memg lmbut sgt org nye
tp ble da knal,,die ni leh thn bsing jgk n tgn die memg x leh diam la
die geng rehat sme ngn aq
7.ULAGESWARI aka minu
die ni kwn india yg aq pling rpt
die ni pon kecoh sgt2,,die pon xske ngn kak nad
die je yg akn b'thn lme kt TENTEN
die ske ckp aq ni gundik,,mknenye gemok
time aq nk benti 2 die la yg cm xnk je b'pisah ngn aq
8.MOHD FARIES aka faris
die ni memg ske ckp cm org phg sbb memg die org phg pon
die ni glabah gle,,ske gebang n slalu cri psl ngn aq
tp kdg2 ske ckp die syg aq,,yeekkkk
die ni mat rempit so time nk blik ske tnjuk2 aksi rempit die
nyampah nye...1 lg aq xske psl die,,die ni kuat bau rokok
9.THEVANI aka vani
die ni kecik gle tp umo die da 30 lbih
die ni ske kt department die je
tp da last2 ari aq kt TENTEN,,aq ske g tmpat die n tlon die settle kn kje die smbil borak2 ngn die
10.SITI AMIRAH BT SYUKRI aka mira
die ni bff aq kt TENTEN,,die ni bljr kt USIM amek kos dentistry
die je yg ske dgr cite aq
ktorg slalu sharing cite sme
x kisah la cite pe pon
die kt luar nmpak ok
tp ati die ni jnis yg sensitif gle,,skali die da sdih memg trok kot
sampai skrg aq still contact ngn die

in pain

sketnye prot aq...
aq tgh thn je ni tp jap lg
memg aq t'lntar je la
wooohhhhh
ni sket pompuan je yg slalu kne
aq nk mkn ubat memg x leh
memg xkn jln pnye...

phening

xphm la aq
knpe la sush sgt,,
aq ni memg xpndai kalo psl blog2 ni
looser tol la
malu nye aq jd org
jeles tgk blog org bkn men lawa lg
glitter la,,background cute2 la
klh nenek aq...
arghhhhhhhhhhhh

Thursday, May 26, 2011

lmenye...

sory ye
lme x update..bz2.
skrg ni aq xde mood lg nk cite
t aq ok
aq cite ye